Ha média, akkor befolyás – ha film és tv, akkor sztárok. Ezek a fogalmak nemcsak elválaszthatatlanul összetartoznak, hanem a hatásmechanizmus tekintve feltételezik is egymást. Amennyiben továbbra is fenntartjuk a sikeres zöld PR kritériumait – többek között a fogyasztói szokások pozitív befolyásolásának képességét, a lakosság fogékonyságának növelését, illetve a pozitív imázs kialakításának lehetőségét – úgy e célok érdekében húzó nevekre és arcokra, azaz véleményformáló sztárokra és hírességekre van és lesz a zöld gazdaságnak szüksége.
S ahol sztárok és hírességek vannak, ahol kigyúlnak a reflektorok és villannak a fényképezőgépek, ott már celebekre sem kell sokat várni.Időközben a zöld ügyek (éghajlatváltozás, környezetvédelem) is kitermelték saját házi celebjeiket hazai és külföldi formátumokban. Ők azok, akik rendszeresen feltűnnek zöld kampányok arcaiként, őket választják a „zöld filmek” főszereplőivé, ők az ügyeletes megmondó emberek újságokban és a híradásokban. Mindenki tudja és értesült róla, hogy milyen új hibrid autóval hajtanak, hogyan kapcsolják le a villanyt, és milyen zéró emissziós palotát építettek maguknak Hollywoodban, avagy a Rózsadomb és a budai hegyek még eladható lankásain.
Szemben a magyar gyakorlattal, az angol celebipar (értsd celebrity society) nemhogy nem „dob” mindent a közösbe, hanem nagyon is jól elhatárolt, és egymás között kevésbé átjárható kasztokat (A, B, C, D és Z listás) celebeket alakított ki. Az „A” kategóriások közé azok a hírességek tartoznak, akik valamilyen valós teljesítménnyel, avagy anyakönyvi kivonattal szerzett örökség révén váltak nemzetközileg is ismert személlyé. Ebbe a kategóriába tartoznak a valódi filmsztárok, zenészek, sportolók, a királyi házakhoz tartozó arisztokrácia tagjai.
(Részlet. A fejezet teljes terjedelemben a könyvben olvasható)